Diagnostyka

Diagnostyka to słowo klucz dla terapeutów pracujących w Fizjo&Well. Leczenie objawowe może pomagać, natomiast naszą misją jest, aby nie leczyć objawów, tylko docierać do źródła problemu. Dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby nasi Pacjenci wiedzieli co im dolega i rozumieli sytuację w której się znaleźli.

Testy diagnostyczne w fizjoterapii

Udając się na wizytę do Fizjo&Well przygotuj się na szereg pytań dotyczących Twojego ogólnego stanu zdrowia oraz dolegliwości z którymi się zgłaszasz. Tę część wizyty przeprowadzamy w formie rozmowy, następnie przechodzimy do badania fizjoterapeutycznego. Badanie Pacjenta polega na wykonaniu określonych testów diagnostycznych, które mają za zadanie określić prawdopodobieństwo wystąpienia określonej dysfunkcji. Potwierdzają hipotezę, bądź ją negują zmuszając do poszukiwań innej struktury odpowiedzialnej za dolegliwości.

Jakie testy są używane do diagnozy w fizjoterapii?

Testy stosowane przez nas są testami stosowanymi w ortopedii i traumatologii narządu ruchu zarówno przez lekarzy jak i przez fizjoterapeutów. Są testami wystandaryzowanymi oraz rzetelnymi. W ich interpretacji opieramy się na publikacjach naukowych określających ich czułość i swoistość.

Czy testy diagnostyczne wystarczą do postawienia diagnozy?

Testy diagnostyczne są jedną ze składowych badania Pacjenta. Wielokrotnie na podstawie samych testów jesteśmy w stanie szybko określić przyczynę dolegliwości, jednak zawsze dopełniamy badanie o rozmowę z Pacjentem (wywiad), a czasami także o interpretację badań obrazowych, które Pacjent posiada na nośniku bądź w formie papierowej. Dopiero tak pełna diagnostyka pozwala postawić diagnozę.

Czy może się zdarzyć, że na pierwszej wizycie nie otrzymam diagnozy?

Tak, może się tak zdarzyć. Chociaż nie jest to częsta sytuacja to zdarza się, że w przypadku posiadania niepełnej dokumentacji Pacjenta, gdy istnieje potrzeba wykonania dodatkowych badań, bądź gdy testy diagnostyczne nie wskazują jednoznacznie na jedną przyczynę dolegliwości, wykonujemy terapię próbną, albo też czekamy na wyniki badań i dopiero na kolejnej wizycie stawiamy diagnozę. Wychodzimy z założenia, że lepiej jest postawić diagnozę później – prawidłowo, niż szybko i błędnie.

Czy diagnoza jest niezbędna aby rozpocząć wizyty w Fizjo&Well?

Tak, jest to pierwszy i podstawowy element wspólnej pracy Pacjenta z Terapeutą. Nawet, jeśli wizyty u fizjoterapeuty mają charakter profilaktyczny, przeprowadzamy krótkie, przeglądowe badanie, dzięki któremu określamy na które elementy powinniśmy poświęcić więcej czasu, a które partie ciała funkcjonują prawidłowo. To sprawia, że Pacjenci wiedzą jaki jest cel ich wizyt i nad czym pracujemy.

Jeśli nie wiesz co Ci dolega, chciałbyś „nazwać” swoje dolegliwości, a nie tylko tłumaczyć swój ból kręgosłupa siedzącym trybem życia – przyjdź do Fizjo&Well. Porozmawiamy, zbadamy Cię i wytłumaczymy jakie procesy dzieją się w Twoim ciele i co sprawia, że niechciany ból towarzyszy Ci na co dzień.