Suche igłowanie

Czym jest suche igłowanie?

Suche igłowanie (Igłoterapia, Dry Needling) to zabieg stosowany w przypadku bólu i problemów ruchowych związanych z mięśniowo-powięziowymi punktami spustowymi. W tej technice wprowadzamy cienkie, całkowicie sterylne igły do punktów spustowych (trigger points) lub w ich pobliżu. Igły stymulują mięśnie, co powoduje ich kurczenie się lub drganie. Pomaga to złagodzić ból i poprawić zakres ruchu. W warszawskim Fizjo&Well na Ursynowie stosujemy igły w połączeniu z technikami fizjoterapeutycznymi.

Czy suche igłowanie działa?

Suche igłowanie działa na ból kręgosłupa, przeciążenie mięśni, ból głowy. Igłoterapia pomaga też przy zmianach zwyrodnieniowych stawów, opuchliznach oraz bólach stawów. Jest to też zabieg wspomagający terapię blizny.

Czy suche igłowanie to to samo co akupunktura ?

Zabieg suchego igłowania jest szybszy od akupunktury. To zabieg podczas którego igły wyjmujemy po kilku (maksymalnie 20) minutach, podczas gdy w klasycznej akupunkturze umieszczane są one w ciele nawet na 90 minut.

Suche igłowanie jest podobne do akupunktury, używa się takich samych, sterylnych igieł, ale mechanizm działania obu metod się różni.

Suche igłowanie ma za zadanie rozluźnienie punktów maksymalnego napięcia mięśnia (trigger points), poprzez wbicie suchej igły i umiejętne nią manipulowanie. Klasyczna akupunktura chińska opiera się na idei krążącej w ciele energii, podczas gdy w metodzie suchego igłowania brak jest teorii, która towarzyszy wschodniej akupunkturze. Suche igłowanie jest częścią fizjoterapii – często łączymy je z terapią manualną, terapią mięśniowo-powięziową, a w Fizjo&Well także z zaleceniami psychodietetycznymi

Czy suche igłowanie jest podobne do akupunktury?

Tak. Wiele „igłowanych” przez nas punktów zaczerpniętych jest z akupunktury. Pracujemy takimi samymi igłami, przekazujemy też zalecenia dietetyczne i terapeutyczne pochodzące z alternatywnych metod leczniczych.

Jak wygląda zabieg suchego igłowania?

Zabieg suchego igłowania można podzielić na:

Czy wbijanie igieł boli?

Wbijanie igieł akupunkturowych w ciało Pacjenta nie boli bardziej niż ukłucie komara. Należy pamiętać, że możliwe jest, że miejsce nakłucia jest wrażliwe i obolałe (ból podobny do siniaka) do 72h po zabiegu. Nasze doświadczenie i praktyka pozwalają zmniejszyć i skrócić ból, wykonując określone techniki na tkankach miękkich przed zabiegiem igłoterapii.

Czy igły wykorzystywane do zabiegu są sterylne i jednorazowe?

Oczywiście. Igły są pakowane sterylnie i są jednorazowe. Po zabiegu są utylizowane w pojemnikach na odpady medyczne. W naszym gabinecie na Ursynowie używamy najwyższej jakości igieł. Posiadamy igły różnej grubości oraz długości, co pozwala nam na precyzyjne dobranie igły do każdego obszaru ciała i Pacjenta.

Czy igły wbijane są głęboko?

Stosujemy dwie formy igłowania, jeśli chodzi o głębokość aplikacji: powierzchowną i głęboką. Dobór techniki zależy od miejsca i tego co chcemy osiągnąć podczas zabiegu.

Igłowanie powierzchowne – igła zostaje wprowadzona płytko na głębokość tkanki podskórnej w tzw. rzucie mięśniowo-powięziowego punktu spustowego.

Igłowanie głębokie (śródmięśniowe) – technika polega na wbiciu igły w brzusiec mięśniowy nawet na kilka centymetrów, w celu wywołania lokalnej odpowiedzi drżeniowej (tzw.local twitch response) oraz wyraźnego odczucia skurczu i sprowokowania dolegliwości pacjenta.

Ile zabiegów trzeba wykonać, aby suche igłowanie przyniosło efekty?

Często już po pierwszym zabiegu pacjent odczuwa wyraźną poprawę. W zależności od poziomu bólu zaleca się wykonanie od kilku do kilkunastu sesji terapeutycznych danej okolicy w połączeniu z innymi technikami leczniczymi.

Suche igłowanie to element wizyty fizjoterapeutycznej, zapraszamy do Fizjo&Well na Ursynowie, gdzie dobierzemy skuteczny plan terapii do Twoich potrzeb!